Nechodí vám balíčky ze zahraničí aneb žijeme v Čechách

problemy s postouNa schránce máte viditelně napsané své jméno, pečlivě vybíráte prodejce, od kterých objednáváte, na celní správě váš balíček jistě neuvízl, čekáte marně. Máte problém s tím, že vám balíčky prostě nechodí. V čem je tedy zakopaný pes?

 

Když o tom tak přemýšlím, tohle je asi jediná věc, které se při nákupech na internetu bojím. Vážně, jinak se není vesměs čeho bát. (Bojte se klidně divných lidí v noci v podchodu, toho, že si při obědě pokapete oblečení kečupem z hamburgeru nebo toho, že zítra bude pršet, ale ne objednávání z ciziny, tady vážně důvody ke strachu nejsou.)

Vraťme se ale k tomu zakopanému psovi. Když jsem začala objednávat z ciziny, otevírání poštovní schránky se stalo něčím, na co jsem se těšila celý den. A tak jsem si pořád něco objednávala, abych mohla opakovaně téměř denně zažívat ten euforický pocit(podotýkám, že jsem byla chudá jak kostelní myš a moje balíčky byly v hodnotě maximálně 30ti korun). A pak se to sem tam stalo. Sem tam nějaký balíček nedorazil. Byla jsem zklamaná a přisuzovala to špatnému výběru prodávajícího.

„Nad 20ti korunami bych normálně mávla rukou, jenže neni to poprvé a jde přece o princip!“ dodávala jsem si odvahu, abych poprvé v životě napsala anglický text pro jiné účely než jako domácí úkol do školy. Sedla jsem tedy k počítači a napsala tomu bídnému prodejci na druhý konec zeměkoule, že zboží ani po téměř měsíci nemám a očekávala jsem, že už se mi nikdo neozve. Následnoval šok. Prodejce reagoval obratem a rovnou nabízel, že pošle zboží znovu nebo vrátí peníze.

Došlo mi, že ten, kvůli komu mi nechodí psaníčka, nebude zas tak daleko, ale spíš někdo hodně blízko. Zboží platíte předem a balíčky nechodí na doručenku ani doporučeně, prostě se hází do schránky a tak je těžko dohledatelné, kde se vlastně po cestě ztratily(takže můj tajný tip je někde na české poště). O peníze jsem ale nikdy nepřišla, prodejce mi je vždy vrátil na účet.

problem s postou

Párkrát jsem se v životě stěhovala a na různých doručovacích adresách mi balíčky buď chodily, občas chodily nebo nechodily vůbec. Nakonec se mi osvědčila jako doručovací adresa k babičce a dědovi nebo do nějaké konkrétní firmy.

Pokud tedy máte podobnou zkušenost a doufám, že to je opravdu jen ojedinělé, nepřestávejte objednávat ze světa, zkuste projít nějaká fóra, kde se řeší spolehlivost pošty ve vašem okolí.

Nakonec se chci přimluvit za prodejce ze vzdálených zemí. Jsou poctiví, snaživí, pracovití a spolehliví. Vždycky, když budete mít nějaký problém, budou ho s vámi řešit ba dokonce velmi rychle řešit a vždycky vám vyjdou vstříc, ale nezneužívejte toho. Protože pak by se jednoho krásného dne mohlo stát, že již nebude možné objednávat si odkudkoli, protože se v kolonce „shipping“ (doprava) objeví „celý svět kromě České republiky“(už jsem to opravdu u některých prodejců viděla, i když se naštěstí ještě o Českou republiku nejednalo).

Objednávání zdar!

 

Libuška Štěpánková
Mou vášní je dnešní doba a možnosti, které se nám otevírají díky internetu. Možností je nekonečně mnoho. Já již například několik let nakupuju přes internet z celého světa. Za tu dobu se ze mě stal expert na bezpečné a levné nakupování přes internet. Naučím i vás, jak nakupovat z EBAYe, čínských obchodů, zemí EU, zkrátka z celého světa-snadno, levně a bezpečně. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře